Yang Melawat Kambing2 di Kandang~~

03 December 2008

Aku update blog kat CC..Serabot

Salam...

Peh lama dah tak update kandang aku nih..pas2 penyamun kidnap line tepon umah aku 4 bulan dah masuk bulan ni, takdak lagi la sambungan line pastu oleh pihak TM..depa dah merajuk kot..tapi yang bala aku la kena bayaq bulan2 gak..adoo

Start ari ni aku cuba update blog aku tiap minggu..kalo boleh la..aku kena la update kat cc kat pekan..banyak benda nak crita dan nak cari maklumat...

Kalo yang dah folo lama blog aku tentu ingat crita kambing pawah post tahun lepas..tq sebab masih lagi bersama dengan blog aku ni walaupun dah lama tak bukak..Kambing Pawah...Heheheh..Masih lagi crita lama..Aku tak dapat lagi walaupun sekoq..Peh kali betul2 buat aku naik sheikh...peh nak crita panjang..minggu depan aku buat satu slot utk gosip terbaru ni..Huh ada orang kata kat aku buat pa nak kambing 4,5 ekoq tu..beli ja..suma nak harap orang bagi..bila nak maju..peh berdesup telinga aku...apa yang aku respon??minggu depan aku crita..nak tulis lama2 kena bayaq lebih plak kat toke cc ni..(hehehe tetap dengan alasan)

Tentang kandang baru aku tu dah berisi dengan kambing2 baru..2 Bulan ni adalah bulan rezki buat aku..kat2 30 ekor anak aku dapat 2 bulan lepas..Jenuh gak aku nak jaga..Itu yang dipanggil Tiada Perancangan Keluarga Kambing..tapi pasni mesti slow kelahiran bulan2..Kawan aku dari Jabatan Perkhidmatan Vaterinar (Sudah tukar ka??) ada plan kat aku camna nak rancang kelahiran anak2 kambing untuk setiap bulan..Praktikal jugak kalo nak buat dan nanti aku crita utk post lain kali...Jangan Marah r...

Bulan 12 ni mungkin kandang aku terpilih utk pogram A.I atau permanian beradas utk kambing2 aku..(Ni hasil dari kes kambing pawah r ni...heheh)..Tapi tah jadi ke tak tau r..Ntah2 nak amik ati aku ja..Tapi aku akan pastikan pogram ni akan jadi gak..Nanti aku folo up dengan depa..

Baru2 ni jugak mengamalkan sistem semi intensif utk 1 geng kandang lama aku..Aku lepas kat kebun getah belakang kandang aku..Aku start lepas masa rumput aku kurang sebab kambing baru masuk kandang baru dan juga sebab ada banyak gak anak2 kambing aku terbantut..Jadi aku try la lepas kot2 nak pulih balik badan dia..Hasilnya memang baik..Kambing aku dah kurang kena penyakit serta kematian dan juga nampak lebih sihat serta ceria cam toke dia gak..

Setakat ni dulu kot..Aku sebenarnya malas la nak update kat cc ni..serabot semcam ja..nak mikir dan bekarya pun susah..camna otak nak jalan..sebelah aku layan couter strike..depan layan fifa..huh punya serabot..Tapi mikirkan sampai bila aku tak update blog aku ni so gagah jugak r tulis..kalo rasa tulisan aku utk post kali ni bunyi semacam je tu bermakna kepala aku pun dah masuk dengan anasir bola, bunyi senapang dan meriam kat dalam ni..hehe..jumpa minggu depan..Insyaallah minggu depan posting mungkin baik slit sebab aku akan tulih kat komputer aku dulu n mai sini baru edit..

0 orang mencari kambing: