Yang Melawat Kambing2 di Kandang~~

26 December 2007

Yea..Yea Aku Kaya

Salam..

Alhamdulillah..pas banyak dugaan serta cooobaaaann..aku akhirnya berjaya memperolehi pinjaman yang aku usahakan sejak setahun dulu..terima kasih atas pertolongan pihak bank Pertanian Sik dan Sungai Petani terutamanya En. Hisham dan En. Mustafa yang banyak membantu aku dan Kelian Farm dalam permohonan pembiayaan projek ternakan kambing di Kelian Farm..

Walaupun jumlah yang diberikan tidak sebesar mana, namun ianya memberi semangat serta kekuatan buat aku utk memajukan Kelian Farm dan juga Industri penternakan ini..Kepada pihak2 yang berkenaan serta yang terlibat dalam bidang pertanian terutamanya bidang penternakan..sokongan serta dorongan pihak kalian amat kami harapkan terutamya orang2 baru seperti kami..walaupun tidak dengan wang ringgit, dan teknikal..sokongan moral, khidmat nasihat serta tunjuk ajar sudah memadai buat kami..bukannya kami harapkan dari segi bantuan subsidi serta wang ringgit (tapi kalo ada lagi bagoooss..)..memadai dengan melawat ladang serta tapak projek kami walaupun sebulan sekali sahaja sudah cukup membuat kami bersemangat serta berani utk meneruskan projek ini dengan lebih jauh..

tapi hakikatnya, apa yang berlaku sekarang kerenah birokrasi, sikap sambil lewa membelenggu penternak2 baru utk maju dalam bidang ini..sokongan moral yang diharapkan ada kalanya dipandang enteng oleh sesetengah pihak..kalo begini caranya, hasrat Pak Lah dalam bidang penternakan akan tinggal hasrat sahaja..tukar PM lain terus berkubur hasrat dan cita2 murni dengan kewujudan wawasan serta cita2 lain pula oleh kerajaan baru..(aku tak bermaksud tukar kerajaan ke hapa..undian di tangan anda..)

Apapun sekali lagi terima kasih kepada mereka yang banyak serta sudi membantu aku dalam bidang penternakan kambing ni..aku mohon peruntukan Skim Usahawan Ternak Komersil Siswazah (SUTKS) yang diperuntukkan utk graduan2 lepasan IPT..banyak lagi yang aku mohon cuma yang ini sahaja yang lekat..yang lain aku tak tau r sebab apa tak dapat..apa2 pun semoga dengan sokongan seperti akan membolehkan Kelian Farm serta ladang2 dan projek2 lain akan lebih maju..Majulah Ternakan Untuk Negara

0 orang mencari kambing: