Yang Melawat Kambing2 di Kandang~~

21 September 2007

Kejamnya Manusia Sekarang..

Just dapat emel dr member..rasa nak kongsi dengan member2 sekalian..semakin hari semakin kejam dan bodoh tindakan manusia dengan perbuatan2 yg tidak berperikemanusiaan..baru2 ni dengan kes kematian adik nurin yang sungguh tragis..semoga si pemangsa tu mendapat balasan di dunia dan juga di akhirat..amin..ini pula kisah penganiayaan terhadap makhluk Allah yg lain..aku just copy, edit dan paste n samala2 muhasabah diri kita di mana tahap iman serta kemanusiaan yg ada pd diri kita sekarang..

"Utk pengetahuan insan2 yg mempunyai hati dan perasaan... Terdapat seorang Jepun di New York sedang menjual suatu produk baru; yg dikenali sebagai 'Kucing Bonsai'. Apa yang orang Jepun ini buat ialah memadatkan seekor anak kucing ke dalam balang atau botol yang diperbuat daripada kaca. Kemudian, dua batang straw akan dimasukkan ke dalam balang itu melalui dua lubang kecil yg ditebuk di atas penutup balang itu. Tujuan dua straw itu ialah satu utk memberi makanan kepada anak kucing itu, dan satu lagi utk mengeluarkan najisnya. Untuk memastikan anak kucing itu membesar dan mengikut rupa dan saiz balang atau botol itu, dia akan memberi anak kucing itu makan sejenis dadah yang akan menjadikan tulangnya lembut, supaya badannya mudah utk mengikut bentuk dalaman balang itu. Dia hanya akan berhentikan pemberian makanan dadah ini sekiranya anak kucing itu mati. Adakah penganiayaan dan pengzaliman seperti ini dapat dihentikan? Anak kucing itu pasti tidak boleh bergerak di dalam balang itu, apatah lagi utk membersihkan badannya, dan langsung tak boleh membuat apa-apa. Kalau dia menjerit sekalipun, siapa yang akan mendengar jeritan batinnya di dalam balang itu? Barangan yang zalim seperti ini telah dipasarkan secara meluas di serata New York, Indonesia dan New Zealand. Jika anda ingin mendapat maklumat lanjut berhubung perkara ini, layarilah: http://www.bonsaikitten.com/Lihat sahaja gambar-gambar ini... Amat zalim dan menyakitkan!



Orang Jepun ini ingat dia mempunyai daya kreativiti yang tinggi utk membuat duit, padahal perangainya itu tak ubah seperti orang gila lagi zalim. Apa yang lebih menyedihkannya ialah, dia menganiaya haiwan yang tidak dapat mempertahankan diri mereka. Padahal masih banyak lagi objek lain yang boleh dikormesialkan. Bukan menzalimi benda hidup seperti anak-anak kucing itu! Kami benar-benar mengharap penganiayaan seperti ini dapat dihentikan secepat mungkin. Jika 'kucing bonsai' seperti ini menjadi trend baru dan setiap orang ingin membelinya, tiada apa lagi yang dapat kami katakan lagi jika unsur-unsur kemanusiaan sudah hilang dalam sanubari manusia itu sendiri. Jika anda masih mempunyai naluri kemanusiaan, sila sebarkan berita ini kepada seramai mungkin kenalan2 anda.

Kami mengharapkan kerjasama penuh daripada anda semua. Kita mesti berjuang untuk membebaskan anak-anak kucing itu daripada belenggu kezaliman. Bayangkan anda menjadi seperti mereka, apa perasaan anda? Tolong sebar-sebarkan (forward) maklumat ini ke seluruh dunia. Tolonglah selamatkan kucing-kucing ini dan kemungkinan haiwan-haiwan yang lain daripada terus dianiayai!!! (If possible, please translate this message to your home language and let as many people to know about this cruelty which is happening around you.) Kami mengucapkan ribuan terima kasih di atas keprihatinan anda membaca dan memanjangkan maklumat ini. - Pencinta Haiwan -

4 orang mencari kambing:

Anonymous said...

isk..bodoh tol org skarang..prngai cam ape tah...huhuhuhu..cbe kalu dorg tu kalu nak bentuk kan bg cantik...masukkan dalam balang..bg dapatkan bentuk tinggi n ramping....memang bodohla...kalu aku dapat org tu..musti best..kalu boley ikat kat pokok gtah and letak byk2 kerengga...muahahahahha.....aku insaf, n mula bersikap baik pada kucing...wawaa

seedy2shine said...

ish, sakit hati saya baca bnda ni. zalim nye org jepun bodoh ni.

Anonymous said...

manusia adlah semulia mulia makhluk di sisi tuhan...tp sekeji2 makhluk di sisi tuhan...

1. binatang = menjaga anaknya bila beranak dengan penuh kasih sayang.
2. syaitan dan iblis = sejahat2 makhluk, menghasut ke arah kejahatan tp tak pernah dengar bunuh org secara fizikal
3. manusia = buang anak penah dengar, bunuh dan rogol orang dah biasa, buat maksiat di bulan puasa pun dengar jugak padahal setan dah kena ikat..

sapa yg hina?

Anonymous said...

assalammualaikum...
saya tertarik dengan kisah bonsai kitten ini dan telah membuat sedikit research di internet.saudara jgn risau, sebenarnya bonsai kitten adalah sebuah internet hoax iaitu gurauan internet yang dilakukan oleh pelajar - pelajar MIT ( sebuah institusi pengajian yang elit).ramai orang telah terpedaya , ada yg ingin membeli bonsai kitten dan tidak kurang ada juga mengutuk kerana ia melambangkan kekejaman terhadap haiwan. FBI turut menyiasat laman web ini pada tahun 2001 atas aduan pengguna web yang lain.

maklumat lanjut boleh didapati di
http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai_Kitten

harap2 tidak ada yang ingin merealisasikan bonsai kitten ini. wallahualam.

catlover