Yang Melawat Kambing2 di Kandang~~

05 June 2007

Panduan Penggunaan Tanah Untuk Projek Ternakan Kambing



Assalamualaikum..lama tak update blog. bz sikit dengan kambing-kambing kebelakangan ni. yang sakit, yang beranak, yang mogok lapar, pastu yang nak kawin..biasala tgh cuti sekolah masa ni la banyak kenduri kawin..

kat atas ni adalah panduan kepada penternak terutamanya yang baru bercadang baru nak mulakan penternakan kambing. panduan kat atas ni adalah panduan untuk pembahagian tanah untuk memulakan projek penternakan..boleh dijadikan rujukan utk bajet berapa pembahagian tanah utk kandang, rumput, berapa ekor kambing boleh masuk dan sebagainya..tp ini adalah sebagai panduan asas.terpulang kepada modal serta kemampuan yang kita ada..

setakat ni dulu..lambat sikit update sebab guna komputer ni pun tak berapa pandai lg..Insyaallah akan update lagi infomasi serta maklumat yang berkaitan ternakan utk ke depan..sekian..

sory kalo gambar kecik..tak reti ejas dah utk besarkan..tula dulu org suro belajar malas..sekarang org dah dah sampai ke mana,kita baru nak pakai kasut nak bejalan2..tp nak jugak ikut org..kan dah menyusahkan org lain jugak kena tunggu kita..

0 orang mencari kambing: